strefa ruchu

dropsdrops Użytkownik
Czy ktoś mógłby udostępnić uchwałę na wprowadzenie strefy ruchu na terenie Wspólnoty. Razem z załącznikiem tj planem sytuacyjnym. Chciałabym zobaczyć jak ma wyglądać.

Komentarze

  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Uchwałę ?? to zadanie dla Zarządu WM ....Organizacje ruchu na ternie wspólnoty winna przygotować uprawniona osoba a nie jakiś gostek złapany przypadkiem, który ma wizję. :sad:
  • Opcje
    dropsdrops Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Widzisz rozmawialiśmy z funkcjonariuszem wydziału Ruchu który pomoże nam opracować odpowiednie dokumenty, w internecie znajdziesz plany w tym temacie. Nie uważam, aby za wszystko płacic jesli można samemu coś zrobić. A uprawniona osoba to kto ? Naprawdę zastanów się czasami co piszesz.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] drops:[/cite]Widzisz rozmawialiśmy z funkcjonariuszem wydziału Ruchu który pomoże nam opracować odpowiednie dokumenty, w internecie znajdziesz plany w tym temacie.

    Nie uważam, aby za wszystko płacic jesli można samemu coś zrobić. A uprawniona osoba to kto ? Naprawdę zastanów się czasami co piszesz.
    funkcjonariusz policji może co najwyżej napisać opinie / wytyczne do opracowania organizacji ruchy
    uprawniony pracownik inżynierii ruchu

    Już się zastanowiłem i ... wiem , że inni "wiedzą lepiej i więcej", choć składają wnioski "o pomoc".
  • Opcje
    dropsdrops Użytkownik
    edytowano listopada -1
    najlepiej wiedzący i najlepiej znający pozdrawiamy.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano lipca 2019
    [cite] drops:[/cite]najlepiej wiedzący i najlepiej znający pozdrawiamy.
    komu ty mydlisz oczy , co takie opracowanie od "gostka z łapanki" jest warte w .....Sądzie?
    Kto weźmie odpowiedzialność za szkody wynikające z niewłaściwego opracowania ?
  • Opcje
    wp44wp44 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    drops: Nie uważam, aby za wszystko płacic jesli można samemu coś zrobić. A uprawniona osoba to kto ?
    Ja też tak uważam. Nie ma oczywiście czegoś takiego, jak uprawniona osoba do sporządzenia projektu organizacji ruchu. Nie uważam również, że wprowadzenie strefy ruchu, to jest sprawa zarządcy lub zarządu. To nie jest czynność zarządu zwykłego, więc w mojej opinii rzeczywiście potrzebna jest uchwała.

    Nara.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano lipca 2019
    [cite]wp44[/cite]To nie jest czynność zarządu zwykłego, więc w mojej opinii rzeczywiście potrzebna jest uchwała.
    czyli właściciele mogą sobie uchwalić taka organizację wykonaną przez "gostka z łapanki", bo za free , która może nie być zgodna z prawem i generować w przyszłości odszkodowania od tych właścicieli za straty .

    Ciekaw jestem co na to ubezpieczyciel OC wspólnoty?


    Hejka,
  • Opcje
    gabgab Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Oczywiście , że potrzebna jest uchwała. jest to zmiana przeznaczenia NW.

    uwl:
    art. 22.3. Czynnościami przekraczającymi zakres zwykłego zarządu są w szczególności:
    4) zmiana przeznaczenia części nieruchomości wspólnej;

    Nie znalazłem w żadnym akcie prawnym wymogu posiadania jakichkolwiek uprawnień w kwestii projektowania organizacji ruchu - analogicznych do uprawnień budowlanych.
    Co prawda prawo się zmienia z dnia na dzień, albo raczej z nocy na noc , i być może coś nowego uchwalono.
    Ktoś wskaże, gdzie ta "nowość" jest zapisana?
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    :bigsmile::bigsmile::bigsmile::bigsmile::bigsmile::bigsmile:
    [cite] gab:[/cite]Oczywiście , że potrzebna jest uchwała. jest to zmiana przeznaczenia NW.
    tak zmienia się, z piaskownicy na ubity dukt :bigsmile::bigsmile::bigsmile::bigsmile::bigsmile::bigsmile:

    Hejka
  • Opcje
    gabgab Użytkownik
    edytowano listopada -1
    tak zmienia się, z piaskownicy na ubity dukt

    Nie chwal się ignorancją, bo nie ma czym.
  • Opcje
    dropsdrops Użytkownik
    edytowano listopada -1
    polecam szczególnie Kubie www. instytut-transport.pl/organizacja_ruchu_drogowego lub organizacja ruchu drogowego/ Administrator24.info
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano lipca 2019
    Polecam Tobie i innym

    http://www.instytut-transfer.pl/organizacja_ruchu_drogowego.pdf
    Nowelizacja kodeksu drogowego dotycząca dróg wewnętrznych oznacza, że na tego typu
    drogach nie można już parkowad gdzie popadnie - straże miejskie i policja mogą karad
    kierowców, którzy nie stosują się do znaków ustawionych na drogach wewnętrznych. Kary
    będą takie same, jak w przypadku zwykłych dróg. [b]Zmiany nie dotyczą wyłącznie kierowców,
    ale - co bardzo ważne - również zarządców dróg[/b]. Mają oni obowiązek prawidłowego
    znakowania dróg wewnętrznych tablicami zgodnymi z ogólnie przyjętymi wzorami. 
    Za niedostosowanie się do tego zapisu grozi grzywna do 20 tys. zł.
    
    Kwestie zarządzania ruchem drogowym, w tym organizacji ruchu, określa Rozporządzenie
    Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków
    zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (DzU
    z 2003 r. nr 177, poz. 1729).
    
    [b]Rozporządzenie to określa szczegółowe warunki zarządzania ruchem na drogach[/b] publicznych
    oraz w strefach zamieszkania. Wydaje się, że ustawodawca przy nowelizacji ustawy – Prawo
    o ruchu drogowym, [b]która wprowadzała strefy ruchu,[/b] zapomniał dodać do rozporządzenia
    także tego rodzaju dróg.
    

    i tak możemy w koło
    Komentarz edytowany KubaP
  • Opcje
    dropsdrops Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Niedokładnie przeczytałeś. Rozp. z dnia 18.02.2016 r. dot. strefy ruchu. Projekt organizacji ruchu sporządza wspólnota, zatwierdza organizację ruchu wspólnota, przy tworzeniu projektu nie jst wymagana opinia milicji, czynności podejmowane na drodze wew. objętej strefą ruchu mają charakter cywilnoprawny.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano lipca 2019
    W strefie ruchu obowiazuja przepisy o ruchu drogowym i policja ma obowiązek interweniowania

    Masz racje ... opinia milicji nie jest potrzebna nikomu i niczemu, ale ...

    Opwiedzialność oraz konsekwencje poprawnego projektu organizacji ruchu spoczywają na wspólnocie czyli na właścicielach
  • Opcje
    dropsdrops Użytkownik
    edytowano listopada -1
    A czy ktoś temu przeczy? Z ilu tytułów odpowiedzialność spoczywa na Zarządzie lub wsłaścicielach, czy to oznacza, że niczego mamy nie robić?
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano lipca 2019
    [cite] drops:[/cite] czy to oznacza, że niczego mamy nie robić?
    a kto tak twierdzi, że nie macie robić ? bynajmniej nie Ja
    Macie robić, ale z głową i rozsądkiem, w oparciu o prawo obowiązujące i na pewno nie za pomocą populistów, tylko specjalistów z uprawnianiami . Zrobić RAZ a DOBRZE.
  • Opcje
    dropsdrops Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Nigdy nie przyznasz się, że nie masz racji Trochę dystansu do siebie.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano lipca 2019
    [cite] drops:[/cite]
    rozmawialiśmy z funkcjonariuszem wydziału Ruchu który pomoże nam opracować odpowiednie dokumenty,
    
    Nigdy nie przyznasz się, że nie masz racji
    Trochę dystansu do siebie.
    ech ... brylować to twój sens życia ... do porażki się nie przyznasz np. milczeniem , a szkoda :cry:.
    Komentarz edytowany KubaP
  • Opcje
    gor11gor11 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    kupaP - witam - jak zwykle drops "o wozie a ty o kozie" :bigsmile: Szkoda że nie ma tu funkcji "ignoruj":bigsmile:
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] gor11:[/cite]kupaP - witam - jak zwykle drops "o wozie a ty o kozie" :bigsmile:
    no tak ..."o wozie z wołami "
  • Opcje
    wp44wp44 Użytkownik
    edytowano lipca 2019
    KubaP: Macie robić, ale z głową i rozsądkiem, w oparciu o prawo obowiązujące
    Mogą robić jak chcą. Nie ma przymusu robienia czegokolwiek z głową i rozsądkiem. To ich sprawa, a nie Twoja. Zakładam jednak, że - jako prywatni właściciele i za własne pieniądze - zrobią to z głową i rozsądkiem.
    KubaP: na pewno nie za pomocą populistów, tylko specjalistów z uprawnianiami
    Na pewno, to zrobią jak będą chcieli i kim będą chcieli, a nie, jak Ty im każesz. Jeśli będą chcieli zrobić za pomocą populistów, to ich broszka. Ich pieniądze i ich odpowiedzialność.

    Oczywiście, taki projekt organizacji może sporządzić każda osoba fizyczna. Nie tylko nie potrzeba do tego uprawnień, ale wręcz nie ma żadnych takich uprawnień. Dlatego też, gdyby nawet chcieli zatrudnić specjalistę z uprawnieniami, to nie ma takiej fizycznej możliwości. : )
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano lipca 2019
    [cite] wp44:[/cite]Oczywiście, taki projekt organizacji może sporządzić każda osoba fizyczna. Nie tylko nie potrzeba do tego uprawnień, ale wręcz nie ma żadnych takich uprawnień.
    Dlatego też, gdyby nawet chcieli zatrudnić specjalistę z uprawnieniami, to nie ma takiej fizycznej możliwości. :bigsmile:
    ciekaw jestem jak taki projekt będący częścią uchwały właścicieli lokali utrzyma się w sądzie, jak go ktoś zaskarży a autorem będzie nawiedzony osobnik z wizją .

    Ja mam większe zaufanie do takiego projektu , który zrobi przedstawiciel "inżynierii ruchu". :wink:
  • Opcje
    wp44wp44 Użytkownik
    edytowano lipca 2019
    KubaP: ciekaw jestem jak taki projekt (...) utrzyma się w sądzie, jak go ktoś zaskarży a autorem będzie nawiedzony osobnik z wizją .
    Ja uwielbiam ludzi z wizją, natomiast nie mam za grosz poważania dla ludzi, którzy nie mają żadnej wizji.
    KubaP: przedstawiciel "inżynierii ruchu".
    :rolling:
  • Opcje
    dropsdrops Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Nasz projekt zostanie oficjalnie zaopiniowany przez Wydział Ruchu.
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano lipca 2019
    [cite] drops:[/cite]Nasz projekt zostanie oficjalnie zaopiniowany przez Wydział Ruchu.
    Widzisz rozmawialiśmy z funkcjonariuszem wydziału Ruchu który pomoże nam opracować odpowiednie dokumenty, w internecie znajdziesz plany w tym temacie.
    Nie uważam, aby za wszystko płacic jesli można samemu coś zrobić. A uprawniona osoba to kto ? Naprawdę zastanów się czasami co piszesz.
    to już jest jakiś "postęp" .... opinia to tylko opinia, zawsze można przygotować przez innego gostka inną opinie
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.