Okres wypowiedzania po zmianie sposobu zarzadu na wlascicielski
macin
Użytkownik
Witam,
Jako wspolnota podjelismy uchwale notarialna o zmianie sposobu zarzadu z powierzonego na wlascicielski, wybrany zostal zarzad i... mamy watpliwosci co teraz.
Otoz chcielibysmy zakonczyc wspolprace z aktualna firma zarzadzajaca jak najszybciej, jednak mamy sprzeczne informacje jaki jest prawidlowy okres wypowiedzenia.
Aktualny zarzadca zostal ustanowiony pierwszym aktem notarialnym, a nastepne akty notarialne maja nastepujacy zapis:
https://ibb.co/fozxbc
Do aktu notarialnego zostal tez dolaczony wypis z umowy, zgdzie jednym z punktow jest okreslony termin wypowiedzenia:
https://ibb.co/cN9xbc
Czy na podstawie powyzszego, jedyna nasza opcja (poza udowodnieniem nieprawidlowosci) jest 6 miesieczny okres wypowiedzenia?
Czy po zmianie sposobu zarzadu ta umowa dalej obowiazuje, czy z racji braku podpisania umowy z nowym zarzadem, mozemy skorzystac z 1 miesiecznego okresu wypowiedzenia?
Bardzo prosimy o wszelkie wskazowki poniewaz niejako stawiamy pierwsze kroki jako nowy zarzad i chcemy jak najszybciej zlecic zarzadzanie innej firmie.
Pozdrawiam
Marcin
Jako wspolnota podjelismy uchwale notarialna o zmianie sposobu zarzadu z powierzonego na wlascicielski, wybrany zostal zarzad i... mamy watpliwosci co teraz.
Otoz chcielibysmy zakonczyc wspolprace z aktualna firma zarzadzajaca jak najszybciej, jednak mamy sprzeczne informacje jaki jest prawidlowy okres wypowiedzenia.
Aktualny zarzadca zostal ustanowiony pierwszym aktem notarialnym, a nastepne akty notarialne maja nastepujacy zapis:
https://ibb.co/fozxbc
Do aktu notarialnego zostal tez dolaczony wypis z umowy, zgdzie jednym z punktow jest okreslony termin wypowiedzenia:
https://ibb.co/cN9xbc
Czy na podstawie powyzszego, jedyna nasza opcja (poza udowodnieniem nieprawidlowosci) jest 6 miesieczny okres wypowiedzenia?
Czy po zmianie sposobu zarzadu ta umowa dalej obowiazuje, czy z racji braku podpisania umowy z nowym zarzadem, mozemy skorzystac z 1 miesiecznego okresu wypowiedzenia?
Bardzo prosimy o wszelkie wskazowki poniewaz niejako stawiamy pierwsze kroki jako nowy zarzad i chcemy jak najszybciej zlecic zarzadzanie innej firmie.
Pozdrawiam
Marcin
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Tak więc w momencie ustanowienia zarządu właścicielskiego zarządca stracił swoje dotychczasowe uprawnienia, jego umowa o zarządzanie staje się nieważna.
Grzecznościowo - wypowiedzenie 3 miesięczne i w tym czasie uprawnienia jedynie administratora, przekazanie pełnomocnictw do konta, dokumentów itp. formalności. Dogadajcie się.
Nie macie na oku jakiegoś administratora? Powinien pomóc załatwić m.in. protokół zdawczo-odbiorczy.
Zapomnij o słowie zarządca, zarządzanie. Chcecie zatrudnić administratora, firmę, która będzie administrowała
A czy sa do takiej interpretacji podstawy prawne? Znasz moze jakies artykuly, na ktore mozna sie powolac? Aktualny/stary administrator bardzo upiera sie, ze jest to 6 miesiecy i nie ma mowy o dogadaniu sie ;/
prześlijcie mu jako Zarząd WM aneks do podpisania, że przestał być zarządcą i że zlecacie mu administrowanie na 3 m-c - termin wypowiedzenia biegnący od dnia AN o zmianie sposobu zarządu . (umowa okresowa)
Jak odmówi to zablokujcie / przejmijcie kontrole nad kontem bankowym WM ( na podstawie aktu notarialnego i uchwały o wyborze członków zarządu ) i wezwijcie do natychmiastowego wydania dokumentów WM ,
to na pewno poskutkuje (sprawdzone)
Piszesz o aneksie ... Do czego odnosic się powinien ten aneks?
Do umowy wspomnianej w akcie pierwszego kupującego? A może jako zwykła umowa o administrowanie ?
Pytanie tylko czy akt notarialny zmieniający sposób zarządu z automatu anuluje ta umowę bez okresów wypowiedzenia w niej przewidzianego?
Jesteśmy w trakcie uzyskiwania dostępu do konta.
Co powinno być zawarte w takim aneksie? Jest jakiś standardowa tresc/szablon?
prawie nic nie dzieje się z automatu .
Tu sie zmieniła rola dotychczasowego Zarządcy... stał sie z automatu ADMINISTRATOREM części wspólnej .
inaczej mówiąc została mu "zabrana" możliwość podejmowania decyzji . Decyzje podejmuje ogól właścicieli na podstawie uchwał za pośrednictwem Zarząd WM, który jest wykonawcą woli większości właścicieli lokali.
Dotychczasowy Zarządca stał sie wykonawcą decyzji - tak z grubsza
to ile to będzie trwać ? taka czynności zajmuje tylko godzinkę może dwie.
to pytanie do prawników , ja nim nie jestem.
Podpiszecie umowę o administrowanie albo nie, bo na umowę muszą zgodzić się obie strony.