Przejmowanie zarządu od developera
olewit
Użytkownik
W nowym osiedlu po roku pełnienia funkcji zarządcy przez developera powołano zarząd spośród członków wspólnoty.
Jak powinno wyglądać przejmowanie "władzy" przez nowy zarząd? jakich dokumentów powinien zarządać? czy powinen powstać protokół zdawczo-odbiorczy i co powinno w nim byc? Gdzie szukać informacji w tej sprawie?
Jak powinno wyglądać przejmowanie "władzy" przez nowy zarząd? jakich dokumentów powinien zarządać? czy powinen powstać protokół zdawczo-odbiorczy i co powinno w nim byc? Gdzie szukać informacji w tej sprawie?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Protokół taki obejmuje:
1.Dane dotyczące nieruchomości tj. powierzchnia gruntu wraz z mapą nieruchomości, nr księgi wieczystej macierzystej, powierzchnia użytkowa nieruchomości, stany liczników wody, energii elektrycznej na dzien przekazania, lista urządzen zamontowanych w budynku i ich stan techniczny, stan techniczny budynku, wykorzystanie części wspólnych, dokumentacja fotograficzna.
2.Dokumenty prawne:
numer Regon i numer NIP, uchwały właścicieli, wyroki sądowe, odpisy z ksiąg wieczystych, wykazy właścicieli i ich udziałów w nieruchomości w tym akty notarialne dane rachunku bankowego wspólnoty, koresponedncja z właścicielami
3. Dokumenty techniczne: książka obiektu budowlanego z przeglądami technicznymi (gazowe, elektryczne, kominiarskie i inne), projekty architektoniczno i budowlane, pozwolenie na użytkowanie, ekspertyzy, gwarancje.
4 Dokumenty finansowo – księgowe: dokumenty księgowe (faktury, rachunki), dokumenty podatkowo-skarbowe, ZUS jeśli dotyczy, naliczenia zaliczek, plany finansowe, zestawienie zaliczek, rozliczenia okresowe, umowy najmu części wspólnych, umowy z dostawcami mediów
Tak naprawdę jest tego dużo więcej i bez protokołu jako takiego się nie obejdzie. Jak znajdę w swoich plikach mój ostatni szablon to go tutaj podrzucę:) LEMUR
PROTOKÓŁ ZDAWCZO-ODBIORCZY
PRZEKAZANIA NIERUCHOMOŚCI WSPÓLNEJ
BUDYNKU PRZY UL. ……………….W ……………
sporządzony w dniu ………….....................… przez:
1. PRZEKAZUJĄCY nieruchomość w osobach:
a)......................................................, członek Zarządu Deweloper sp.z o.o.
b)......................................................, pracownik firmy Deweloper sp.z o.o.
c)......................................................, pracownik firmy Deweloper sp.z o.o.
2. PRZEJMUJĄCY nieruchomość w osobach:
a)......................................................, członek Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej wybrany uchwałą nr 01/2009 z dnia...........
b)......................................................, członek Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej
wybrany uchwałą nr 01/2009 z dnia...........
c)......................................................, administrator Wspólnoty Mieszkaniowej
d)......................................................, inspektor nadzoru
Nieruchomość przy ul. .................................... nr ............ jest nieruchomością dla której prowadzona jest księga wieczysta macierzysta nr KW ..................Pierwszy wyodrębniony lokal wpisano do KW macierzystej w dniu .................... (KW pierwszego wyodrębnionego lokalu: ........)
Dane nieruchomości:
a) działka nr ........... o powierzchni .......... m2 położona w obrębie .......................,
b) budynek wielorodzinny mieszkalno – usługowy, .................. – klatkowy, .................. – c) 4-kondygnacyjny z garażem w podziemiu,
d) liczba lokali mieszkalnych:……. łączna powierzchnia użytkowa ……………
e) liczba lokali usługowych:……. łączna powierzchnia użytkowa ……………
f) Garaż z 44 miejscami postojowymi……. o łącznej powierzchni użytkowej ……………m2. Każde miejsce parkingowe posiada własną księgę wieczystą
g) liczba komórek …… łączna powierzchnia użytkowa ……………Komórki są pomieszczeniami przynależnymi do lokali.
h) całkowita powierzchnia użytkowa budynku wynosi …..m2
i) całkowita kubatura budynku wynosi …..m3
j) rok budowy ……….
k) budynek dopuszczony do użytkowania na podstawie decyzji wydziału architektury i nadzoru budowlanego z dnia ……..
l) wózkarnia usytuowana ….................
m) wentylatorownia usytuowana ............
n) pomieszczenie konserwatora usytuowane ……………
Na działce nr …… przyległej do nieruchomości przy ul. .............................znajdują się urządzenia transformatorowe, które wraz z gruntem są własnością Zakładu Energetycznego. Na terenie nieruchomości znajduje się kotłownia, która jest własnością właścicieli lokali. Na działce nr ...... nie została ustanowiona żadna służebność na recz innych osób i podmiotów.
Budynek wspólnoty mieszkaniowej przy ul. …………. posiada następujące instalacje:
a) wodociągowa,
b) kanalizacyjna
c) elektryczna
d) gazowa
e) wentylacyjna
f) domofonowa
g) telewizja/ antena zbiorcza
h) dźwigi osobowe
1. Dokumentacja techniczna:
A. Dokumentacja projektowa, wykonawcza, powykonawcza:
a) projekt zagospodarowania terenu
b) architektoniczno – budowlana – dokumentacja projektowa, wykonawcza, powykonawcza
c) instalacji wodno – kanalizacyjnej – dokumentacja projektowa, wykonawcza, powykonawcza
d) instalacji centralnego ogrzewania – dokumentacja projektowa, wykonawcza, powykonawcza
e) projekt instalacji elektrycznej – dokumentacja projektowa, wykonawcza, powykonawcza
B. Protokoły przeglądów technicznych budynku, ekspertyzy wraz z książką obiektu budowlanego:
a) budowlany pięcioletni budynku – data protokołu .................
b) budowlany roczny budynku – data protokołu .................
c) badanie skuteczności izolacji elektrycznej – data protokołu .................
d) gazowy roczny – data protokołu .................
e) przewody kominowe – data protokołu .................
f) instalacja odgromowa – data protokołu .................
g) dźwigi osobowe – data protokołu .................
h) ekspertyza na okoliczność ........................... z dnia .................
C. Instrukcje obsługi urządzeń zainstalowanych w częściach wspólnych nieruchomości:
a) system wentylacji
b) system oddymiania
c) bramy garażowe
d) czujniki CO w garażu
e) ………….
D. Karty gwarancyjne urządzeń zainstalowanych w częściach wspólnych nieruchomości:
a) system wentylacji
b) system oddymiania
c) bramy garażowe
d) czujniki CO w garażu
e) ………….
E. Liczniki wody i ciepła właścicieli lokali
a) wykaz liczników zimnej wody zainstalowanych w lokalach (numery seryjne)
b) wykaz liczników ciepłej wody zainstalowanych w lokalach (numery seryjne)
c) wykaz liczników ciepła zainstalowanych w lokalach (numery seryjne)
d) protokoły plombowania liczników wody i ciepła właścicieli lokali
e) dokumenty legalizacji liczników wody i ciepła właścicieli lokali
2. Dokumenty prawne i eksploatacyjne:
A. Zestawienie uchwał wspólnoty mieszkaniowej, kart do głosowania i pełnomocnictw do głosowania nad uchwałami:
a) uchwała o wyborze zarządu nr .........................
b) uchwała o udzieleniu absolutorium zarządowi nr .........................
c) uchwała o utworzeniu funduszu remontowego nr .........................
d) uchwała w sprawie zmiany sposobu zarządu nieruchomością wspólną nr .....
e) uchwała w sprawie przyjęcia rocznego planu gospodarczego na rok .... nr...
f) uchwała w sprawie przyjęcia rocznego planu gospodarczego na rok .... nr...
g) uchwała w sprawie przyjęcia rocznego planu gospodarczego na rok .... nr...
Karty do głosowania nad uchwałami o nr ........ (sztuk...), o nr ......... (sztuk...)
Protokoły z zebrań w dniach...........................................
Pełnomocnictwa do głosowania nad uchwałami udzielone przez:
...........................................
...........................................
...........................................
B. Wyroki sądowe dotyczące nieruchomości
C. Akty notarialne
D. Odpisy z ksiąg wieczystych oraz roszczenia ujawnione w KW macierzysta nr……
E. NIP i REGON wspólnoty mieszkaniowej
F. Lista właścicieli lokali mieszkalnych, usługowych, garaży/miejsc postojowych, komórek wyszczególnione osobno dla każdego lokalu:
a) imię i nazwisko właściciela
b) powierzchnia lokalu
c) udział w nieruchomości wspólnej lokalu
G. Korespondencja z właścicielami
H. Korespondecja z dostawcami i innymi podmiotami zewnętrznymi
A. Konto bankowe:
a) Dokumenty konta bankowego wspólnoty mieszkaniowej:
Umowa rachunku bankowego wspólnoty mieszkaniowej z dnia ..............................
nr rachunku (konto bieżące): ……………………………………….
nr rachunku (fundusz remontowy): ……………………………………….
-stan środków na koncie bieżącym …………………… z dnia ……………….
-stan środków na koncie funduszu remontowego ………………..z dnia …………….
- lokaty: stan środków ………………………..z dnia ………………
b) Inne konta bankowe prowadzone dla wspólnoty:
- rachunek tymczasowy prowadzony przez zarządcę Deweloper sp.z o.o. dla wspólnoty mieszkaniowej
- nr rachunku ......................................................................
-stan środków na koncie......................................................
c) wyciągi bankowe od nr.................do nr ..........................
d) pieczątki wspólnoty mieszkaniowej – sztuk 2
B. Dokumenty finansowe:
a) plany finansowe
b) zestawienie zaliczek
c) faktury i rachunki
d) dokumenty podatkowo i skarbowe oraz ZUS
e) salda właścicieli lokali na koncie bieżącym i koncie remontowym – narastająco
f) zestawienia należności i wpłat właścicieli lokali
g) wykaz zobowiązań wobec dostawców mediów
Strony ustalają, że PRZEKAZUJĄCY sporządzi również aktualne zestawienia o których mowa w podpunktach e) f) g) punktu B na dzień ….. w terminie do dnia ...................
C. Ubezpieczenie nieruchomości wspólnej:
Polisa nr .............. seria................. z dnia ..........................
Polisa ubezpieczeniowa nieruchomości wspólnej traci ważność w dniu ...........................
D. Umowy z dostawcami usług i najmu części wspólnych:
a) na dostawę energii elektrycznej do nieruchomości wspólnej
b) na dostawę wody oraz odprowadzenie ścieków z nieruchomości wspólnej
c) na dostawę gazu do nieruchomości wspólnej
d) na dostawę energii cieplnej
e) na wywóz nieczystości
f) na konserwację nieruchomości wspólnej
g) na sprzątanie nieruchomości wspólnej
h) umowy najmu części wspólnych
Wykaz przekazanych kluczy do pomieszczeń wspólnych i urządzeń zamontowanych w budynku:
a) klucze do klatek schodowych
b) klucze do garażu
c) klucze do kotłowni
d) klucze do liczników administracyjnych energii elektrycznej
e) klucze do wózkowni
f) klucze do wentylatorowni
g) klucze do pomieszczenia konserwatora
................................
..............................
................................
5. Stany liczników na dzień...........................
a) licznik główny gazu nr............. stan....................m3
b) wodomierz główny nr ...............stan ..................m3
c) licznik energii elektrycznej (klatka 11) nr ...................stan ...............kWh
d) licznik energii elektrycznej (klatka 13) nr ...................stan ...............kWh
e) licznik energii elektrycznej (klatka 15) nr ...................stan ...............kWh
f) licznik energii elektrycznej (klatka 17) nr ....................stan ...............kWh
g) stany liczników indywidualnych właścicieli lokali zawarto w załączniku nr 1 do protokołu
PRZEKAZUJĄCY PRZEJMUJĄCY
Pozdrawiam,
olewit
Jeżeli administrator, to zarząd może mieć tylko wewnętrzne dokumenty zarządy (o ile takie były sporządzane).
Do tego jakieś klucze? Karty bankowe? Hasła, kody (np. do konta online)?
Możecie Państwo ponosic odpowiedzialnośc za zaległe sprawy finansowe, taka notatka tego nie wykluczy. Mam na myśli sytuację,w której nowy zarząd nie podejmuje działań mających celu ograniczenie strat powstałych w poprzednim okresie, np.nie windykuje należności,co prowadzi do przedawnienia roszczeń.